Przejdź do treści

Nautical24.pl

Są takie projekty, które są dla osoby projektującej wyjątkowe. Bo jest nowe wyzwanie, bo temat nietypowy, bo klient bardzo zaangażował się w projekt. Tak, zaangażowanie w projekt jest bezcenne, zwłaszcza przy tworzeniu logo. I nie jest niestety, nad czym ubolewamy, oczywiste. Zdarzyło się bowiem niestety, że grzech zaniechania skończył się... na niczym. Klient nie znalazł czasu na opowiedzenie o swoich potrzebach, a grafik nie miał z czego stworzyć jakiegokolwiek projektu, nie odgadł intencji klienta. Projektowanie logo Nautical24.pl sklepu z odzieżą żeglarską oraz marki odzieży dla żeglarzy jest przykładem niezwykle efektywnej komunikacji z klientem. Nie było łatwo, ale było warto!

Podręczny system identyfikacji wizualnej maki nautical24.pl

Na początku każdego procesu projektowania logo stoi Jego Królewska Mość Brief! Nie ma loga bez briefa. Mamy więc w zanadrzu taką dwudzistoparopunktową ankietę z pytaniami, na których odpowiedzi pomogą zrozumieć osobie projektującej, czym ma być to logo, jaki jest profil firmy i jej przekaz. I te ankietę dajemy klientowi na samym początku całej tej przygody.

Po wypełnieniu briefa jest research
Po researchu pytania dodatkowe do klienta.
A potem szkice, szkice, niezliczone szkice...

Jedne bardziej udane, inne mniej. Niektóre są od czapy i służą wyłącznie wytrąceniu mózgu ze strefy komfortu, inne są poszukiwaniem tej jedynej i właściwej formy, graficznej syntezy celów wyznaczonych przez klienta. Zazwyczaj przedstawiamy maksymalnie do trzech puli propozycji, po 2-3 projekty logo w każdej puli. Jeśli nie uda się w tych ograniczonych ilościowo ramach trafić z oryginalnym projektem, to – uwierzcie proszę – projektowanie na siłę dalej będzie przeciwskuteczne.

Dlaczego poniższe propozycje odpadły? Bo z motywu fali wyszedł znak zodiaku Waga, bo kropki - wytrawnemu żeglarzowi kojarzą się z bąbelkami powietrza wydobywającymi się z ust tonącego...

odrzucone projektu logo Nautical na koszulkach.